Ladut
Pyöräreitit
Yläasema
Ala-asema

Ladut, rinteet ja talvipyöräilyreitti. Reaaliaikainen latujen kunnostuksen seuranta. Rinnetiedot tästä. Talvipyöräilyreitin kunnostus lopetettu tältä kaudelta.

Talvipyöräily Kolilla

Loma-Kolin talvipyöräilyreitti

Kolin maastopyöräreitti talvella sijaitsee upeissa vaaramaiisemissa Loma-Kolilla. Reitti on kuusi kilometriä pitkä rengasreitti, joka ajetaan myötäpäivään. Talvipyöräilyreitti lähtee Lomakoli.fi -vuokraamon parkkipaikan vierestä, Hiekkaniementie 2. Reitti on merkattu maastoon talvipyöräilykylteillä. Nauhoissa on heijastimet, joten reittiä voi ajaa myös pimeällä. Vaativuudeltaan reitti on helppo, haastavimmat nousut ovat lopussa ladun vierellä ja Lomakoli.fi:n vuokraamon alueelle saavuttaessa.

Reittikuvaus
Talvipyöräilyreitti lähtee osoitteesta Hiekkaniementie 2 (Loma-Koli.fi -vuokraamo). Tämän jälkeen reitti seurailee Käränkälammen rantaa helppoa tienpohjaa pitkin. Pian Kortelahdentien ylityksen jälkeen Häkinniementieltä käännytään vasemmalle pienemmälle metsäpolulle. Polun lopussa käännytään jyrkästi oikealle helpolle tiepohjalle, jota pitkin ohitetaan Frisbeegolfrata, latu ja vanhat Loma-Kolin rinteet. Loma-Kolin rinteiden parkkipaikalta tehdään pieni kierros vanhan leirintäalueen kautta ja jatketaan metsään pienemmälle polulle. Sähkölinjan alta käännytään jyrkästi oikealle tiepohjalle. Mustarintasen tien päästä laskeudutaan alas liityntälatua pitkin, josta käännytään vasemmalle metsä/suo-osuudelle.

Vähän ennen Kärännäntien ylitystä ja sen jälkeen ajetaan ladun vieressä. Pyörille on lanattu oma ura ladun vasemmalle puolelle, ethän aja ladulla. Pyöräilyreitti jatkaa suoraan pienelle polulle kun latu kääntyy oikealle sillan alle. Satamatien ylityksen jälkeen jatketaan pientä polkua takaisin Loma-Koli.fi-vuokraamon pihaan. Reitin ylläpidosta vastaa Kolin Matkailu Oy. Talvipyöräilyreitti on Loma-Kolin maisemissa. Pituus noin kuusi kilometriä. Huomioithan, että Kolin kansallispuiston alueella ei saa ajaa pyörällä.

Huom! Reittiä ei saa käyttää hiihtämiseen tai moottorikelkkailuun!

Muut reitit
Pyöräilyretkeä voi pidentää esimerkiksi Koli –Vuonislahti (7 km suuntaansa) jäätiellä (www.koli.fi/jaatie) tai Kolin alueen muita teitä hyödyntäen.

Reitin kartta

Sähköisen kartta on Trailmapin palvelussa.

Reitin kunnostus
Reitti kunnostetaan lumisateiden jälkeen. Reaaliaikaisen tiedon saat sivun yläreunasta. Kunnostuksesta vastaa Kolin Matkailu Oy.

Kuva Pauli Pale Sorsakari

Pyörien vuokraus ja opastetut retket

Seikkailuyhtiö Vaaran fatbike-vuokraus

Seikkailuyhtiö Vaara vuokraa laadukkaat Feltin läskipyörät ja Rock Machine e-fätit Kolilla. Voit varata pyörät ennakkoon myös verkosta – katso sivun alareunasta. Vuokrahintaan sisältyvät kypärä ja pyörän valot.

Seikkailuyhtiö Vaara palvelee  Kolin keskustassa Ylä-Kolintie 2. Maksuvälineenä käy myös E-passi , Edenred ja SmartumPay.

Tiedustelut: Seikkailuyhtiö Vaara, p. 040 551 2131, info@vaara.net, vaara.net

Lomakoli.fi-vuokraamo

Mahdollisuus talvipyöräilyyn maastossa ja teillä Loma-Kolilla.

Lähtöpaikka hoidetuille poluille Lomakoli.fi - vuokraamo osoitteesta Hiekkaniementie 2, Loma-Koli (ent. Kolikeskus).
Vuokraamosta saat vuokrattua käyttöösi myös fatbiket tai sähkömaastopyörän.

Lisätietoja reiteistä tai vuokrauksesta:
Lomakoli.fi-vuokraamo, p. 045 270 9100, sales@lomakoli.fi.

Koli Active Oy

Fatbikeja sekä ohjattuja retkiä. Vuokrauspiste sijaitsee Kolin kylällä.

Koli Active Oy, Ylä-Kolintie 2, keltainen talo matkailuneuvonnan takana, Koli, p. 040 085 7557, koliactivesales@gmail.com,  www.koliactive.com